dimecres, d’agost 27, 2008

Viatjant per terres del Sikkim IV

De Pelling a Yuksom
Com us vam comentar, vam acordar amb el noi del segon hotel un nou taxi-jeep compartit per anar a Yuksom. Supossadament havia d'arribar a les 12 hores...

12:30 hores: el noi de l'hotel ens informa que l'arribada del vehicle ja no son les 12 sino que es qualsevol moment incert entre les 13 i les 15. Ja comencem a estar una mica farts i com no ens refiem de ningu ens quedem a la porta de l'hotel, lloc per on passen tots els jeeps, sota el sol, amb totes les motxilles i preguntant a tots els taxis que pasen.

A les 14 per fi el nostre taxi arriba, el noi ha tingut paraula i ens ajuda a pactar el preu. Quan t'adones que realment et volen ajudar i tu has estat desconfiant tota l'estona et sents malament, pero es que ja son tantes vegades...

Quatre hores mes tard estem a Yuksom (el recorregut normal es de dos hores i mitja pero el nostre xofer parava massa, per variar).

Yuksom
Yuksom significa "lloc de trobada dels tres lames" en referencia als tres lames tibetans que van coronar en aquest indret al primer chogyal (rei) del Sikkim. Es un poblet ubicat a una vall. Uns quatre hostals i tot un seguit de cases estan plantats a banda i banda del cami que serpenteja i conforma el poble. Aqui es poden veure tres monestirs budistes; dos de recent construccio dins el mateix poble i l'altre, el Dubdi Gompa, que esta uns 45 minuts a peu.

Nomes arribar i com esta començant a fer-se de nit anem a buscar hotel. Tenim com a referencia un que es troba just al principi del poble, davant d'un dels nous monestirs. Una habitacio senzilla amb bany 350 rupies. Deixem motxilles i anem a visitar el primer temple aprofitant que encara es veu. Es tracta d'un petit monestir d'una planta i no mes de deu metres quadrats on els monjos nomes van a fer alguna puja. Tot es molt nou i no te especial encant. Els nens jugant al "frisbi" entre les banderoles de colors que hi ha al davant ens atreu molt mes.

Al dia seguent visitem l'altre petit temple equivalent al primer i fem ruta cap el Dubdi Gompa, el mes antic del Sikkim, construit al 1701. El cami fa molta pendent i esta ple, pero ple, de sangoneres... apliquem tecnica pantalons-per-dintre-els-mitjons i cent ulls a les sabates per anar treient-les a mida que pujen. En un moment arribem a treure fins a cinc d'una tirada, pero la tecnica dona molt bon resultat i podem dir que hem superat l'atac.

Arribant al cim de la muntanya uns treballadors del cami ens saluden, fem un cop d'ull al temple que en el seu exterior es troba extremadament restaurat, aquests arqueolegs indis son la pera... Despres de descansar i fer un volt cercant al guarda tornem cap els treballadors. Un d'ells te la clau i ens mostra el monestir: te dos plantes, a la primera es poden veure les figures de buda i dels tres lames de Yuksom, en aquest temple no hi ha el tipic vidre que guarda les figures i es poden contemplar molt millor, l'interior s'ha respectat de la sobre-restauracio de l'exterior i mostra una atmosfera molt agradable; al segon pis, una gran sala amb tot de llibres de liturgia i una figura de buda. Es un lloc molt agradable i ens quedem una estona a descansar abans de fer la baixada.

Tornem al poble seguint la tecnica abans esmentat per evitar les sangoneres i prenem una coca-cola al primer restaurant-barraca que trobem. Es diumenge, hi ha mercat. Des del lloc on prenem la refrescant beguda es veu tot el conjunt de llençols on venen els mes diversos productes: sabatilles, mitjons, joguines, menjar... un home, al fons, agafa un parell de peixos de dos pams cadascu i els pesa en una balança, al nostre costat uns nens juguen amb una serra mes gran que ells, gallines passegen tranquilament cercant un bon mos mentre un gos es cruspeix una llagosta verda amb forma de fulla... i aixi la vida passa tranquilament al poblet de Yuksom.

Playing Blackjack ha dit...

It is remarkable, rather amusing phrase